Get Support
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Forum Posts

Important Update: eSIM QR Code Now Included in Activation Summary Emails

Hi Community, We're happy to share some news that aims to make your eSIM installation process smoother and easier. As of June 15, we've started including an eSIM QR code in our activation summary emails. Why does this matter? If you encounter any dif...

Ck_PM by Public Mobile
  • 15507 Views
  • 119 replies
  • 30 Bravos

Troubleshooting Login Issues: OTP, 2FA, EverSafe

Hey Community, We are working very hard to resolve errors some of you are facing when logging in or creating a new ID. For Eversafe ID specific issues, our agents are currently unable to support a fix. Please hang tight until we provide an update.  I...

A_CX_PM by Public Mobile
  • 26622 Views
  • 184 replies
  • 26 Bravos

Any way to remember login?

It's incredibly tedious, frustrating, and odd why there's no remember login/password/sign-in, etc for this site.Especially given the fact that logging into the Community DOES give the option to stay signed in. Is there any way to allow me to not have...

CanadianPerson0_1-1670030697016.png CanadianPerson0_2-1670030726749.png

Stop auto pay

My daughter lost her phone and I can’t sign into her public mobile account to stop auto pay. I tried to change her hotmail password to get the verification code through there to change password on public mobile but the hotmail was deactivated. How do...

AnnaW1 by Great Neighbour / Super Voisin
  • 238 Views
  • 4 replies
  • 0 Bravos

Opting out of new loyalty rewards

If I opt out of the new rewards program,  will I lose my credits earned during that program, and when going back to old program, will I get back my monthly reward earnings every month that I used to have(refer a friend, loyalty,autopay)Thanks.

tanyar21 by Good Citizen / Bon Citoyen
  • 257 Views
  • 4 replies
  • 0 Bravos

New plan discount not applied

I changed my plan and the discount was not applied. I put in the code to give discount but my next bill shows full price.

Debbie2626 by Great Neighbour / Super Voisin
  • 253 Views
  • 3 replies
  • 0 Bravos

SIM locked - PUK locked - need code

I don’t know how (had the phone with PM for months) but my son’s phone’s SIM is locked and I need a PUK code to unlock. Where do I find that? Thanks 

Jh6 by Great Neighbour / Super Voisin
  • 291 Views
  • 2 replies
  • 0 Bravos

Your id

Hello I need to reset my user name and password for my account as its urgent my plan got off I a able to call someone I need update my credit card information kindly advise it would be great help

shaikh by Great Neighbour / Super Voisin
  • 223 Views
  • 2 replies
  • 0 Bravos

Koodo to Public Mobile issue

It's been almost a week since I transferred my husband to a public mobile. We received a text message from koodo for confirmation regarding transferring to public mobile. And we already confirm it by replying ‘yes’. We received the welcome and confir...

Nadia1987 by Great Neighbour / Super Voisin
  • 584 Views
  • 12 replies
  • 0 Bravos

Resolved! Change to $40 4G plan?

I have the $40 3G plan and see the price of the 4G equivalent plan has been lowered from $44.50 to $40. It seems like a no brainer but is there any reason for me not to change over? I get the extra promotional data for a year and also get to keep all...

croftrandle by Good Citizen / Bon Citoyen
  • 431 Views
  • 5 replies
  • 0 Bravos

New customer

how to get free sim card, what i do to bring number from Bell to here ! 

Resolved! Account info

I am trying to close my fathers account, he is 91 and doesn’t remember anything about Public Mobile. He hasn’t use the service ever but he is being invoiced for it. How can I find out his account number. How can I cancel it? Is there someone, a livin...

OliverNeubert by Great Neighbour / Super Voisin
  • 400 Views
  • 7 replies
  • 0 Bravos

Holiday Rewards 2022 Text Message

Hi there,All 3 of my family members who joined public mobile same time as me got the 'Holiday giveaway of 2gb data and 500min international call'. However, I haven't got any text yet. Any ideas why? Thanks!

winciy0412 by Good Citizen / Bon Citoyen
  • 627 Views
  • 8 replies
  • 1 Bravos

Current Performance Status of US Add-Ons?

We are headed to the US next week, and wondered if the issues of last summer have been solved (was something to do with 3G networks turning off and our cards not yet working on 4G?).  At that time, the data service was so spotty and slow as to be unu...

WRXFiles by Good Citizen / Bon Citoyen
  • 335 Views
  • 5 replies
  • 0 Bravos

Lost phone new sim and phone

Trying to edit SIM card in my profile to enter the new sim code to activate the new phone I got. The site won’t update the sim. Just zeros out the code when I hit the update button. Is there a problem with the site or am I doing something wrong

Klf180 by Great Neighbour / Super Voisin
  • 254 Views
  • 3 replies
  • 0 Bravos

refund

Hi, I transferred my number to another phone company, but I have another phone number active with PM under my name which is using my son. Is any possibility that PM will credit the money back for that account?

Leda1 by Great Neighbour / Super Voisin
  • 365 Views
  • 8 replies
  • 0 Bravos

Resolved! Black Friday deals

I ordered my sim card and thought I had to wait to pick a plan. I was hoping to avail of the 12G for $35.

Bethwalsh4 by Great Neighbour / Super Voisin
  • 343 Views
  • 4 replies
  • 0 Bravos

Resolved! Plan Change on Renewal With Promo Code

Hello, I submitted a plan change on renewal for December 12th. The plan is the $55 20GB and I applied a promo code of -$20/month making it a total of $35/month. I just want to make sure this promo code will still be applied on December 12th when my p...

97106630-0DA4-4851-B30F-969EB2C10605.jpeg
changweilun by Great Neighbour / Super Voisin
  • 325 Views
  • 2 replies
  • 0 Bravos

Resolved! refund

Hello, I moved my number to another phone company provider and I just payed 3 days ago my 3 months bill with public Mobile. How can i get the money refunded? my email is xxxxxxxx.Acc nr 10000000xxxxxxxxxx with PM Edit by Dunkman: removed personal inf...

Leda1 by Great Neighbour / Super Voisin
  • 430 Views
  • 7 replies
  • 0 Bravos

Resolved! Cannot log in or change password

SpoilerI cannot log in or change my password  for like a month now.  My plan is now expired because I cannot get into my account to pay.  Anyone no the fix?  The bot is no helpI cannot log in or change my password  for like a month now.  My plan is n...

Resolved! I need a service ticket

On December 2, when I sign into my account, it shows that I’ve used half of my data for the month. When I look at data usage in my account, it shows that I’ve only used 9 MB. What’s going on? Why don’t those numbers agree?

Voodle by Good Citizen / Bon Citoyen
  • 207 Views
  • 2 replies
  • 0 Bravos

Missing Data and Plan Changed without my permission

I signed up for the $25 plan a few years ago for the following monthly plan2g data1g bonus250 mb for prepayI have since earned 2 g holiday giveaway 2020, 5 g one time bonusI logged in today and found that all the above are missing.My $25 plan now con...

starrysugar by Good Citizen / Bon Citoyen
  • 495 Views
  • 10 replies
  • 0 Bravos

Resolved! Switching plan to 15GB/4G

I wanna switch to the 15G/4G plan but the fine print says it is not eligible for the promos or offers. does that mean i lose my loyalty/refer a friend/auto pay rewards?

talhouni by Great Neighbour / Super Voisin
  • 200 Views
  • 2 replies
  • 0 Bravos

Resolved! Changed plan not working

My plan was supposed to change this month, but it has not. I am supposed to have 15GB at 4G but right now I have 5GB at 3G. My data also says that I've used 4.5GB/5GB, but the monthly plan just begun 2 days ago so it is not possible. How do I fix thi...

Maeghanw by Great Neighbour / Super Voisin
  • 320 Views
  • 3 replies
  • 0 Bravos

Resolved! Spirit of the Season Offer (text message from PM)

I received this text message offer.  I love free stuff!  However, the bottom part about "free data with Public Points" has me a little worried.  If I am not enrolled in the new points system, and I don't want to be, would accepting this offer automat...

Friend_0-1670009749328.png
Friend by Good Citizen / Bon Citoyen
  • 384 Views
  • 5 replies
  • 0 Bravos

Resolved! Double payment

Recently I changed my plan to upgrade to 4G and 15 GB of data. However, the web site was very slow. In short I made two payments of $40 and would like a refund of 1 if these payments. 

SBSW by Good Citizen / Bon Citoyen
  • 564 Views
  • 9 replies
  • 0 Bravos

Resolved! create self serve account

I'm trying to create a Self Serve account. SIMon tells me that I need to create a ticket. The ticket only allows me to change my password or PIN, not create an account. Is it possible to talk to an actual person? If not, how do I create a self serve ...

rwimbs by Great Neighbour / Super Voisin
  • 293 Views
  • 4 replies
  • 0 Bravos

Resolved! My account

Hi I don’t know my account email address how can I change that

Gurjotchani23 by Great Neighbour / Super Voisin
  • 230 Views
  • 2 replies
  • 1 Bravos

Resolved! poor service in the USA

I just got back from the USA and had purchased US roaming, calling and text 4 times. The service was terrible, with so many dropped and most not going through at all. At times, I was able to get my wife after 4 tries. Most incoming calls ended in har...

rsorensen by Great Neighbour / Super Voisin
  • 484 Views
  • 7 replies
  • 1 Bravos
Need Help? Let's chat.