05-20-2021 03:19 PM - modifié 01-04-2022 05:39 AM
La situation avec votre compagnie est cauchemardesque, car je paie sans avoir le service.
Impossible de simplement transférer mon ancien numéro avec votre compagnie.
Aucun service.
Je n'ai pas de mots...
le 05-20-2021 07:33 PM
J'ai un "ticket" d'ouvert avec @Moderator_Team
Mais ils ne font rien pour m'aider.
Je veux juste fermer mon compte et être remboursé pour les mois où j'ai payé sans avoir de services.
Vous dites : "Je vois que certains modérateurs sont en ligne maintenant, peut-être que @Edith_C @Claudia_M peut vous aider ou faire une escalade une fois que vous ouvrez à nouveau le ticket."
Ces personnes peuvent-elles vraiment aider ? Cela fait 3 heures me semble-t-il que je demande de fermer mon compte et d'être remboursé, SVP.
le 05-20-2021 07:34 PM
Que leur avez-vous demandé de faire dans le billet?
Si vous leur demandez de transférer votre numéro ici, comme votre message d'origine l'a mentionné, je ne pense pas qu'ils fermeront le ticket sans rien faire. Ou du moins, vous pouvez demander une fois de plus aujourd'hui.
Si vous demandez simplement un remboursement, alors c'est une autre histoire, et il y aura certainement beaucoup de messages dans les deux sens.
le 05-20-2021 07:44 PM
@softech @darlicious @Lieux @Anonymous
Je paie depuis le 24 décembre.
Je n'ai jamais eu de service, car on me propose de parler avec un robot (Sim on) qui ne me donne pas la solution.
Alors je trouve légitime de demander de cesser de prendre de l'argent dans mon compte et d'être remboursé pour service non rendu.
le 05-20-2021 07:48 PM
Here's the problem....pm doesn't have to give you a refund. Somewhere along the way since you activated you misunderstood how pm's online only support model worked. You have only just discovered the community and any info there in about how to transfer your koodo prepaid account/ phone number to public mobile. The article is pinned to the landing page about all the recent porting protection changes and the pecularities of koodo prepaid number transfers.
But koodo failed you too....and they have phone support. So you have to take some responsibility as well in this situation. The best resolution you may get is to get your number transferred over to pm. And split the difference.....there were excellent promotions when you activated. You want a 3 month refund.....ask for an account credit. Maybe they will give you three months...maybe two. You at least get some free service back and they keep your custom and we as a community will try to show you how pm and your account works.
A successful complaint thru CCTS in your position is not that favourable....ask for a 3 month credit. You will probably get it rather than a long drawn out complaint process. If you are unhappy in 3 months you can port out to a different provider.
le 05-20-2021 07:51 PM
In fact, it's not a question of money for me, I lost my time ans it's more important for me.
The reality it's about legality and reputation, that's it.
le 05-20-2021 07:54 PM
Look I hate that stupid simple simon chatbot jerk too....that's why I never use him. I only send private messages. I had zero computer/ smartphone skills when I joined almost two years ago. There's a learning curve....and you have to understand the limitations in what you are asking for... you have to compromise somewhat.
le 05-20-2021 07:57 PM
Thanks for you honesty,
I'm just surprise how it's difficult with PM to transfer a phone number.
le 05-20-2021 08:03 PM
Well strangely koodo prepaid shares and pc mobility ( once shared) the same pm back end system so its far simpler than a ported number as its just a number transfer between accounts. But the issue being we cannot perform it ourselves only moderators have that kind of account access.
le 05-20-2021 08:21 PM
Ok it just took one hour for a reply from a moderator....when did you send your last message? You may get a new moderator......so you may have to escalate to at least a senior moderator. You can private message me if you want advice for your negotiation.