cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

SMS

chris32
Good Citizen / Bon Citoyen

Boujour, Cet après-midi j'ai envoyé 5 SMS et 3 d'entre eux ont été compté pour 4 envoies chacun, donc je me retrouve avec 14 envoies débité dans mon compte au lieu de 5. Je ne comprend pas !!!  

Christian

10 REPLIES 10

cdharris83
Great Neighbour / Super Voisin

Hi Chris I would highly recommend switching to the 15$ plan for an extra 5$ it will save you the stress and hassle of counting messages 😊

Yes, an SMS can contain special character encoding and it can join multiple discrete segments, it could be counted as up to five (or more) messages.

 

Explained in more detail here... 

https://productioncommunity.publicmobile.ca/t5/Self-Serve/Texting-trouble/td-p/236408

 

It might be smarter to spend $5 or &$10 more upgrading to an Unlimited Text Plan. 

ilikepm
Great Citizen / Super Citoyen

The character limit for a single SMS message is 160 characters, however most modern phones and networks support concatenation and segment and rebuild messages up to 1600 characters.  Messages not using GSM-7 encoding are limited to 67 characters.

 

When you send a SMS message over 160 characters the message will be split. Large messages are segmented into 153 character segements and sent individually then rebuilt by the recipients device. For example, a 161 character message will be sent as two messages, one with 153 characters and the second with 8 characters.

 

If you include non-GSM characters like eastern characters in SMS messages, those messages have to be sent via UCS-2 encoding. Messages containing any UCS-2 characters are limited to 67 characters and will be concatenated into 67 character message segments, even if the messages contain less than 160 characters.

chukdefatey
Deputy Mayor / Adjoint au Maire

@chris32 wrote:

Hello, This afternoon I sent 5 SMS and 3 of them were counted for 4 send each, so I end up with 14 sent in my account instead of 5. I do not understand!  

Christian


Each text message has limit of 154 to 160 characters including space, comas etc so any message more than that will count as more than one message

Bienvenue à Public Mobile.

chris32
Good Citizen / Bon Citoyen

Je comprends, j'ai fait des textos d'à peu près 200 caractères, mais de là à faire du 1 pour 4 c'est un peu exagéré. En tout cas on va vivre avec.

Merci pour tes réponse rapides et précises

 

Christian


@chris32 wrote:

Bonjour,

Certains texto étaient assez long et certains avaient aussi des caractères spéciaux ou des emoticon. L'horodateur est correct les heures correspondes avec les messages envoyés.

Christian



@chris32 wrote:

Hello,

Some text messages were quite long and some also had special characters or emoticons. The time stamp is correct the hours corresponded with the messages sent.

Christian



 

@chris32  Long messages (I beleive over 160? characters) count as a new message. If you send a long message it count's as more than 1 message. Also some special characters can use up many characters at once. 

 

Les messages longs (je crois plus de 160 caractères) comptent comme un nouveau message. Si vous envoyez un long message, il compte plus d'un message. De plus, certains caractères spéciaux peuvent utiliser plusieurs caractères à la fois.

chris32
Good Citizen / Bon Citoyen

Bonjour,

Certains texto étaient assez long et certains avaient aussi des caractères spéciaux ou des emoticon. L'horodateur est correct les heures correspondes avec les messages envoyés.

Christian

hairbag1
Mayor / Maire

For an extra $5 consider upgrading to the $15 plan as you'll get unlimited texting. Won't have to count them !

Welcome to Public Mobile.

RobertQc
Mayor / Maire

 


@chris32 wrote:

Boujour, Cet après-midi j'ai envoyé 5 SMS et 3 d'entre eux ont été compté pour 4 envoies chacun, donc je me retrouve avec 14 envoies débité dans mon compte au lieu de 5. Je ne comprend pas !!!  

Christian



@chris32 wrote:

English Translation

 

Hello, This afternoon I sent 5 SMS and 3 of them were counted for 4 send each, so I end up with 14 sendings charged in my account instead of 5. I do not understand !!!

Christian



 

Did they have special characters? Were they very long messages? Do the time stamps match up in usage history? Can you confirm the numbers are all correct? Check to see if any of these messages were sent to 474663 or 7723.

 

Avaient-ils des caractères spéciaux? S'agissait-il de très longs messages? Les horodatages correspondent-ils dans l'historique d'utilisation? Pouvez-vous confirmer que les chiffres sont tous corrects? Vérifiez si l'un de ces messages a été envoyé à 474663 ou 7723.

 

 

 

Need Help? Let's chat.