cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Comment obtenir le numéro pour transférer le numéro de téléphone vers un autre fournisseur

erika
Great Neighbour / Super Voisin

J'aimerais quitter Public Mobile , mais garder mon numéro de téléphone. J'ai besoin du code qui demande le nouveau fournisseur pour le transfert.

Avec qui il faut communiquer? Il n'y a pas de service au client dans cette compagnie

3 REPLIES 3

srlawren
Retired Oracle / Oracle Retraité

@erika you need to locate your Public Mobile account number and give it to the new provider.  You can find it by signing into your self-serve account.  It is displayed on the overview page.  It is several digits long and starts with a 1 and some zeroes.

Translated via Google Translate:

@erika vous devez localiser votre numéro de compte Public Mobile et le donner au nouveau fournisseur. Vous pouvez le trouver en vous connectant à votre compte libre-service. Il est affiché sur la page d'aperçu. Il est long de plusieurs chiffres et commence par un 1 et des zéros.

>>> ALERT: I am not a moderator. For account or activation assistance, please click here.

Anonymous
Not applicable

@popping wrote:

@erika wrote:

J'aimerais quitter Public Mobile , mais garder mon numéro de téléphone. J'ai besoin du code qui demande le nouveau fournisseur pour le transfert.

Avec qui il faut communiquer? Il n'y a pas de service au client dans cette compagnie

Google translation:

How to get the number to transfer the phone number to another provider
I would like to quit Public Mobile, but keep my phone number. I need the code that requests the new provider for the transfer.

Who to communicate with There is no customer service in this company

===========================

Keep your PM account active.  You don't need to let PM know about porting your number to another service provider.

Call your new cellphone provider to port your PM number to them with your PM account number and PM phone number.

Take it all the way popping.. 🙂

Gardez votre compte PM actif. Vous n'avez pas besoin de faire savoir à PM comment porter votre numéro à un autre fournisseur de services.

Appelez votre nouveau fournisseur de téléphone cellulaire pour lui communiquer votre numéro de PM avec votre numéro de compte PM et votre numéro de téléphone PM.

======================

I would have left this for native French speakers though.

popping
Retired Oracle / Oracle Retraité

@erika wrote:

Google translation:

How to get the number to transfer the phone number to another provider
I would like to quit Public Mobile, but keep my phone number. I need the code that requests the new provider for the transfer.

Who to communicate with There is no customer service in this company

===========================

Keep your PM account active.  You don't need to let PM know about porting your number to another service provider.

Call your new cellphone provider to port your PM number to them with your PM account number and PM phone number.

==================================================================

Gardez votre compte PM actif. Vous n'avez pas besoin de faire savoir à PM comment porter votre numéro à un autre fournisseur de services.

Appelez votre nouveau fournisseur de téléphone cellulaire pour lui communiquer votre numéro de PM avec votre numéro de compte PM et votre numéro de téléphone PM.

Need Help? Let's chat.